vrijdag 11 februari 2011

Oh nee

Woensdag las ik in De Standaard een artikel over het fenomeen van de 'mama-blogs'. Dat zijn dus de blogs van, jawel echt waar, mama's! Die vertellen van alles over hun geliefkoosde kindjes, hobby's, het huishouden en zo meer. Even was ik verbaasd! Ik ben deze blog net begonnen en vroeg me af of ik ook zo ben/word/zal worden/... .
Nieuwsgierig naar deze blogs, ben ik wat gaan surfen en lezen. Wat me opvalt is dat het hier vaak over gezellige, aangename en zeer grappige blogs gaat, waar je ook zeer creatief van geprikkeld raakt. Wat precies als een verveeld-huisvrouwen-fenomeen word afgeschilderd, is in feite een broedplaats van leuke dingen, onderwerpen en herkenbare situaties.
Ook ik zit momenteel thuis om voor de kindjes te zorgen. Met 2 dochtertjes van 2,5 jaar en  3 maanden, heb ik mijn handen vol met allerlei huishoudelijke taken, maar probeer ik ook mezelf niet te vergeten en leuke dingen voor mezelf te doen en maken. (Niet altijd gemakkelijk als je om de 3 uur borstvoeding geeft en daartussen continu met een baby op de arm rond loopt. = The breathing-feeding-machine!)
En ja, op die mama-blogs word er lustig vertelt en gestoeft over het doen en laten van de kindjes en hoe fantastisch en uniek ze wel niet zijn en blablabla, maar het is een feit dat die kindjes ook zo fantastisch en uniek en grappig en zo meer ZIJN! En dat mag toch wel eens gezegd worden! Het is toch fantastisch om je eigen kinderen zo bezig te zien en horen en wat voor praat eruit komt en hoe mooi en lief ze kunnen zijn, maar ook soms hoe lastig maar het blijven je kinderen dus ook als je ze achter het behang wil plakken, zijn ze schattig en lief en uniek en ... je eigen kinderen! En meestal lijken ze gewoon zo hard op jezelf (als ze lief en mooi zijn) en op je partner (als ze stout, lastig of vervelend zijn ).
Wat men er ook van mag schrijven of vinden, ik vind het een aangename ontspanning om af en toe enkele blogs te lezen en te weten dat ik niet alleen de zorgen, lasten en plezieren trotseer van het hebben van een huishouden, kindjes, een man, de tweestrijd tussen het gezin en een 'carrière' (als die er al is??), ...
En tussendoor neem ik wel eens een stofzuiger vast en steek ik de was in en hang ik die ook op, lap de ramen, doe de afwas
maar soms zeg ik  'FOERT' en doe even waar IK ZIN IN HEB !!!!!!!!
(als de baby slaapt)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...