vrijdag 1 april 2011

Bakfiets-heisa

Ik weet niet waar ik de afgelopen maand heb gezeten (op een roze wolk??) maar de mediastorm omtrent het bakfiets-fenomeen is me volledig ontglipt. Groot was mijn verbazing toen een vriendin me er deze middag mee confronteerde. Ik viel uit de lucht en heb wat recherche gedaan over de 'hoe en de wa' van de heisa.
Enkele media figuren hebben er een nogal uitgesproken mening over. Vreemd te constateren dat zo'n onschuldig vervoersmiddel zoveel stof kan doen opwaaien. Men associeert de bakfiets zelfs met een politieke overtuigingen en zo meer bull shit. t'is tenslotte maar ne fiets hé!
Maar sommige mensen hebben altijd iets of iemand nodig om over te klagen en te zagen. Of dit is uit jaloezie, afgunst, verveling, kleinzieligheid, domheid of wat dan ook, laat ik in het midden. Men spreekt van een bakfiets fenomeen/invasie/rage maar een grotere rage is toch de zaag en klaag mentaliteit van zowat elke persoon die kan praten of schrijven en die een computer met internet bezit. Je kan het niet zo zot bedenken of er is een facebookgroep, forum of wat dan ook, met als enige doel wat afgeven en kappen op de medemens.
OK, af en toe eens klagen of zagen kan deugd doen en ik begrijp ook wel de humor van sommige klagers, er mag ook wel gelachen worden, als ge maar ni overdrijft en daarvoor niet andere mensen moet gaan viseren of kleineren, of nog  anderen op ideeën brengen die er dan gelijk serieus op ingaan en in bakfietsbezitters een nieuwe bedreigende wereldorde zien die de aarde gaat overheersen en alle autowegen tot fietspad willen herleiden.
Bakfietsen zijn gewoon praktisch.
Ge kunt er uw kinderen en/of boodschappen in kwijt zodat ge ook niet elke keer de auto van stal moet halen.
Ja: wij hebben ook een bakfiets! Shame on me!!!
Maar ik vind het verdomd handig en ik kan het iedereen aanraden die in de stad woont, kinderen heeft, geen 2de auto wil of kan kopen en nog zoveel meer voordelen.
MAAR PAS OP
als je een bakfiets koopt, word je plots een hypocriete linkse rakker die alleen aan zijn eigen centen denkt en lak heeft aan het milieu. Je koopt enkel een bakfiets om HIP te zijn.... en geeft toe, dat willen we toch allemaal zijn :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...