donderdag 24 februari 2011

Pipi Langkous

M is wild van Pipi Langkous.
Maar niet de moderne tekenfilmpjes van deze eeuw  maar de goede oude films van de jaren '60 en '70.
Ze kan niet langer dan 15 min geconcentreerd naar de tv kijken maar tijdens de films van Pipi Langkous zit ze muisstil, met gemak een uur. Ze zou nog vergeten op het potje te gaan en 'pipi' in haar broek doen.
Mij hoor je niet klagen, zolang ze maar niet op de Studio 100- trein springt!
Wij steunen onze kleine Pipi Langkous-fan volledig!
Volgende week is het carnaval! Haar eerste carnaval want ze gaat nu naar school en daar vieren ze dat. (wijzelf zijn daar niet zo wild van ...) Natuurlijk gaat ze zich verkleden en natuurlijk wil ze als Pipi Langkous!!
Als het over kleding naaien en maken en in elkaar zetten en zo gaat, kan ik altijd terecht bij mijn mama. Die stamt nog uit den tijd dat een goede moeder en vrouw moest kunnen naaien en dat ze van hunne vent een naaimachien cadeau kregen. (pas op, moest mijn man dat nu aan mij cadeau doen, zou ik daar ook zeer blij mee zijn!)
Gisteren dus samen aan het werk gegaan (ik hoofdzakelijk kijken en de mama koffie en cake serveren). We hebben ons gebasseerd op een bestaand patroon en daar dan wat a l'improvist dingen aan veranderd. Er zitten nog wat foutjes is maar het resultaat is OK. 

Nu nog een felle kousenbroek, een leuke t-shirt en 2 rode vlechten in het haar...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...