maandag 21 maart 2011

Plastic Planet

Naar aanleiding van een interview in 'De laatste show' op één, ben ik wel benieuwd naar deze documentaire en stel ik me de vraag 'Zijn we wel goe gezig?'.
Ik beschouw mezelf als 'groen - milieubewust-ecologisch' en alles wat je daarbij kan verzinnen.
Maar is dat wel zo?
Wij kopen bio pampers, bio bananen, bio koffie, bio dit en bio dat
Hebben groene stroom en gas
Doen alles zoveel mogelijk met de fiets
Proberen zo weinig mogelijk verpakkingen te kopen (by the way: dit is tegenwoordig bijna onmogelijk!)
...

Bij het zien en horen van alle problemen omtrent het milieu en de aarde, heb ik de neiging om moedeloos weg te zakken in mijn zetel en te denken 'de wereld is om zeep'.

Ben ik dan een doemdenker of een realist?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...