maandag 14 maart 2011

Trouwen, trouwen, strikjes aan je mouwen

Mijn broer gaat trouwen.
Op zich een leuk concept, ware het niet dat zijn toekomstige vrouw uit een ander sociaal nest komt dan wij. Ik zal ons nest even schetsen:  een groot gezin, 4 broers en ik, met een rasechte moederkloek die niets liever heeft dan dat heel de bende kinderen en kleinkinderen haar huis inpalmen en dat er een gezellige drukte heerst, die speciaal kroketten maakt op zondag als haar enige schoonzoon komt eten, een gezin waar je tegen een stootje moet kunnen want iedereen word er door gesleurd, met veel humor maar waar iedereen ook zijn zeg kan doen. We zijn niet zo voor de chichi (als je begrijpt wat ik bedoel) maar meer down to earth.
We waren dan ook even verbaasd toen mijn broer thuis kwam met een meisje dat thuis franstalig is, met een Saab rijd en in Brasschaat woont.
Maar het is wel een hele toffe madam! Niet op haar mondje gevallen en al bij al niet zo chichi als haar familiale omgeving ...want daar wringt het schoentje een beetje...Trouwen betekend natuurlijk ook de schoonfamilie ontmoeten.
Want 'maman', dat is een 'madame' en die wil een trouwfeest met prestige, allure en alle kitch toeters en bellen! En wij moeten natuurlijk mee doen met de specifieke dress code: mannen in smoking en vrouwen in het 'lang'. Mijn liefste man N en mijn 3 broers hangen er aan om een hele dag rond te lopen in een gehuurd maatpak (wat wij in de volksmond een pinguïn-pak noemen, met hoge hoed en witte handschoenen) en waarmee ze er uit zien alsof ze naar een begrafenis gaan! Wij vrouwen moeten ook een hele dag rond lopen met een lang 'gala' kleed tot op de grond en hoge hakken. Vooral zeer praktisch als je een hele dag met een kleuter van 3 en een baby van 7 maanden mag lopen zeulen. En dan nog niet te spreken over het feit of je figuur zo'n kleed wel toe laat!!!
Mijn ene schoonzus is 1m55 en met een lang kleed heeft ze de uitstraling van een dwerg, mijn andere schoonzus is tegen het feest 2 weken bevallen en al helemaal niet happy om zich met haar figuur in een opdof-kleed te hijsen en ik,... ik heb nog nooit een lang kleed aan gedaan, laat staan dat ik me er goed in ga voelen!!
Maar dit staat vast:
tussen vandaag en juni moeten die zwangerschapskilo's eraf en liefst mijn gat ook wat smaller zodat ik nog in dat f***ing kleed kan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...